کد مطلب: 41818 تعداد بازدید: ۴۵۸

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه

برگزاری کارگاه مخاطب شناسی

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲:۰۳
به همت مدرسه علمیه فاظمیه خواهران خورموج شامگاه دوشنبه کارگاه آموزش تبلیغ جهادی و مخاطب شناسی برگزار گردید.

به  گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه خورموج  شامگاه دوشنبه کارگاه آموزش تبلیغ جهادی و مخاطب شناسی برای طلاب سظح 2 با حضور مدیریت حوزه های خواهران و جمعی از طلاب خواهر برگزار گردید.

ایشان با بیان اینکه طبقه بندی در منبر عمدتاً باید با نگاه مخاطب تعریف شود، اما اکثر طبقه بندی‌های موجود درباره منبر در مورد نوع منبر است که مثلاً تربیتی باشد یا آموزشی یا اخلاقی و …؛ مخاطبان سطح منبر شما را تعیین می‌کنند؛ به عنوان مثال وقتی در یک روستا منبر می‌روید به مراتب کارتان خیلی آسان‌تر است از اینکه در یک مسجد شهر منبر بروید و اگر بخواهید در مسجد شهر منبر بروید کارتان به مراتب آسان‌تر است از اینکه بخواهید در مسجد دانشگاه منبر بروید؛ بنابراین لازم است ابتدا از طبقه اول شروع کنید.

وی خاطر نشان کرد: طلبه ای که با مردم سروکار دارد باید فضای ذهنی آن ها را به خوبی بشناسد؛ به طور مثال از پخش سریال های تلویزیونی آگاه باشد و در برخي موارد در تبلیغ استفاده لازم را ببرد.

وی همچنین بر استفاده طلاب از سایر ابزارهای کارآمد در جذب مخاطبین از جمله شعر و ادبیات تأکید کرد و گفت: تمام معارف دینی را می توان در قالب شعر ارائه داد كه در همين زمينه مبلغان باید با انتخاب اشعار مناسب، دسته بندی موضوعی و حفظ گزینشی آن ها، قدرت اثرگذاری خود را ارتقاء دهند.